2. Hot Potatoes testide kogumik sisaldab küsimusi ja
ülesandeid lugemispala kohta ja
eeldab kindlasti eelnevat lugemispala käsitlemist.
Vajadusel võib lapsel
olla ka arvutitunnis abiks tööleht tekstiga, kuid
üldjuhul peaks ülesannete
lahendamisel saama hakkama iseseisvalt, ilma tekstile toetumata.
Hot Potatoes testid
on järjestatud kasvavat raskusastet silmas pidades, kuid ei ole
omavahel sisuliselt
seotud: õpetaja võib sõltuvalt vajadusest teha ise
valiku, milliseid ülesandeid
õpilasele annab, millised vahele jätab.
NB! Et programm on muudetud tundlikuks suur-
ja väiketähtede
suhtes, siis tuleks kindlasti juhtida lapse tähelepanu sellele, et
kui
ülesanded on trükitud suurtähtedega, siis peab ka
vastustes kasutama suurtähti
(ja vastupidi) – vastasel korral loeb arvuti sisuliselt õige
vastuse valeks.
Lapse ülesandeks on valida parempoolsest
tulbast õige vastus
(pilt või sõnaseletus) ning lohistada see hiire abil
vaskpoolse tulba juurde
sobivale kohale.
Selles harjutuses tuleb täita
lüngad (ülesande
lihtsustamiseks on sõnade loend antud). Võimalik on
sõna kas kirjutada või
kopeerida/kleepida see sõnade loendist õigesse lünka. Vajadusel
saab ABI- nuppu kasutades ka vihje: JÄRGMINE
ÕIGE TÄHT ON ....
NB! Ka siin tuleks hoolikalt jälgida
suur- ja väiketähtede
kasutamist!
1.
valikvastused:
laps saab vastuse valida küsimuse järel avanevast
rippmenüüst,
2.
lühivastus: vastus
tuleb lünka kirjutada. Kui vastaja jääb jänni, saab
kasutada ABI-nuppu (ükshaaval
antakse sõna
algustähti) või NÄITA VASTUST (kuvatakse
terviksõna).
Eelnevalt loetud teksti sisule toetudes tuleb
leida lause
algusele sobiv lõpp ja see hiire abil õigesse kohta
lohistada (enamasti sisaldab
harjutus ka tegelaste kõnet, et kinnistada, kes mida ütles).
Segamini aetud sõnadest tuleb
moodustada lause ehk lohistada
sõnad joonele õiges järjekorras (vajadusel saab ka
vihje: JÄRGMINE SÕNA ON
...). Et sõltuvalt tähendusest ja rõhuasetusest
võib õige olla mitu
erinevat sõnade järjestust, siis on I keeletaseme testides
lause lõpus olev
punkt sõnaga ühendatud (see annab sõnade
järjekorra kohta kindla vihje ja
muudab ülesande lihtsamaks). Kui on võimalik mitu
õiget varianti, siis need ka
ekraanile kuvatakse.
Segamini aetud laused tuleb teksti sisu ning
kirjeldatud
sündmuste ajalist või põhjuslikku seost arvestades
õigesti järjestada. NB! Siinkohal
peaks õpetaja juhtima lapse tähelepanu sellele, et piiratud
ruumi tõttu tuleb
laused lohistada nii palju vasakule serva kui võimalik, muidu
võib juhtuda, et
need ei mahu etteantud joontele ja programm ei tunne õiget
vastust ära.