ÕPPEMATERJALI
OMAPÄRA
Kasutatakse ikoonilist
näitlikustamist: lihtsate graafiliste vahendite abil avatakse
teksti sisu ning saadakse hiljem tagasisidet loetu mõistmise
kohta. Ikoonilise joonistamisega (piiratud
tegevusega pilt: kriipsujukud, skeemid) tõstetakse esile vaid
olulised tegevused või esemed (laskumine detailidesse
võib last esialgu eksitada ja tähelepanu mujale viia).
Teksti lugemisele ja analüüsile järgnev (ikoonilise)
pildi joonistamine lapse poolt õpetab leidma ja välja tooma
ainult olulist ning annab samas õpetajale/lapsevanemale
ülevaate sellest, kuidas laps on tekstist aru saanud.
Peaaegu kõik tekstid
sisaldavad
suhtlussituatsioone ja lühidialooge. Enamasti pööravad
alakõnega lapsed lugemisel tähelepanu vaid teksti
välisele küljele, esemetele või millegi kirjeldusele,
jättes sündmuses osalejate omavahelise suhtlemise vajaliku
tähelepanuta. Seetõttu õpetatakse
suhtlussituatsiooni kujutama graafiliselt: lisaks loetu kohta
ikoonilise pildi joonistamisele märgitakse tegelaste kõne
„jutumullidesse”. Jutumulli täitmine aitab lapsel teadvustada, kes
mida ja missuguses järjekorras ütles ning on abiks nii teksti
mõistmisel kui selle hilisemal reprodutseerimisel - see aga loob
head võimalused suhtlemispädevuse kujundamiseks.
Materjali kinnistamine ja omandatu
kontrollimine toimub elektroonilises keskkonnas (Hot Potatoes) – laps
saab iseseisvalt ning korduvalt harjutada, saades kohese tagasiside.