1. Prinditav tööleht sisaldab lühiteksti (ja vastavaid
sõnaseletusi) nii lugemistehnika
kui funktsionaalse lugemisoskuse arendamiseks.
I taseme tekstid on kirjutatud
trükitähtedega, kuid
vajadusel saab õpetaja arvutis kirja kerge vaevaga muuta
(välja arvatud
Hotpotatoese-testides).
Esmane tutvumine lugemispalaga peaks toimuma
üldjuhul koos
õpetajaga: selgitatakse uusi sõnu ning loetakse teksti.
Lausete ja sõnaühendite
sisu avamiseks on I-II tasemel kasutatud ikoonilisi pilte, III
keeletaseme
tekstides minnakse üle verbaalsele sõnaseletusele.
Sõnade tähenduste
täpsustamiseks, uute sõnade
aktiviseerimiseks ning sõnavara laiendamiseks on lisatud
hargmikud, et näidata
sõnade kasutusvõimalusi erinevates ühendites.
Tekstile toetudes leitakse küsimustele
vastused. Soovi korral
on võimalik need töölehele ka kirjutada.
Tekstist arusaamist kinnitab selles
väljendatud mõtte edastamine
mingis teises vormis. Kui laps on teksti korduvalt lugenud, uute
sõnade
tähendust mõistnud ning küsimustele vastused leidnud,
siis joonistatakse loetu
kohta pilt (kriipsujukud) või skeem. Joonistamise
eesmärgiks on muuhulgas ka suhtlussituatsiooni
leidmine tekstist ja selle kujutamine graafiliselt.
Tekstianalüüsi käigus
leitakse, kes on kõnelejad, mida
räägiti jne. Tegelaste kõne kirjutamine jutumullidesse
aitab lapsel
teadvustada, kes mida ja miks ütles; leida ja kujutada
sündmuste ajalist
järgnevust ning on abiks teksti hilisemal taastamisel.
Ülesande lihtsustamiseks
on joonistamisväljadel jutumullid juba olemas.
Näiteks III keeletaseme tekstis Linnas
võiks pildikastide täitmine
toimuda alljärgnevalt: